4. SINIF 2. DÖNEM ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI TUTANAKLARI
TEPECİK İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ’NE
TAVŞANLI
14.02.2014
2013-2014 Eğitim öğretim yılı 4-A sınıfı 2.Dönem
Şube Öğretmenler Kurulu toplantısı, 17.02.2014 günü saat 12.30’da öğretmenler
odasında aşağıdaki gündeme göre yapılacaktır.
Gereğini
bilgilerinize arz ederim.
Ahmet
ÖZBAŞ
4-A Sınıf Öğretmeni
GÜNDEM MADDELERİ
1- Açılış ve yoklama
2- İlköğretim
Kurumları Yönetmeliği’nin 43,47 ve 96. maddelerinin okunması
3- Öğrencilerin
kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkiler, ekonomik ve başarı
durumlarının
değerlendirilmesi ve alınacak önlemlerin belirlenmesi.
4- Öğrencilerin
devam-devamsızlıklarının değerlendirilmesi
5- Okul araç
gereçlerinin kullanımı
6- Başarıyı
arttıracak tedbirlerin görüşülmesi
7- Dilek ve
temenniler
Uygundur
14.02.2014
S.
Sırrı DEMİREL
Okul Müdürü
2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI TEPECİK
İLKOKULU 4 /A SINIFI
2. DÖNEM ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı Tarihi ve
Saati : 17.02.2014 - 12:30
Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası
Toplantıya Katılanlar
: Fatih Mehmet ÖZDER (Müdür Yardımcısı),
Ahmet ÖZBAŞ (4/A Sınıf Öğretmeni ), Burak TETİK (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi)
GÜNDEM MADDELERİ
1- Açılış ve yoklama
2- İlköğretim
Kurumları Yönetmeliği’nin 43,47 ve 96. maddelerinin okunması
3- Öğrencilerin
kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkiler, ekonomik ve başarı
durumlarının
değerlendirilmesi ve alınacak önlemlerin belirlenmesi.
4- Öğrencilerin
devam-devamsızlıklarının değerlendirilmesi
5- Okul araç
gereçlerinin kullanımı
6- Başarıyı
arttıracak tedbirlerin görüşülmesi
7- Dilek ve
temenniler
GÜNDEM MADDELERİN GÖRÜŞÜLMESİ:
1- Müdür Yardımcısı Fatih Mehmet ÖZDER başkanlığında 4/A Sınıf Öğretmeni Ahmet
ÖZBAŞ ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Burak TETİK ’ün toplantıda hazır
bulundukları görüldü.
2- İlköğretim
Kurumları Yönetmeliği’nin 43,47 ve 96. maddeleri 4/A Sınıf Öğretmeni Ahmet
ÖZBAŞ tarafından okundu.
Davranışlar
Madde 43 — (Değişik:
21/07/2012 - 28360 RG) Ders yılının 1 ve 2 nci dönemlerinde her öğrencinin
davranışları, belirlenen ölçütler dikkate alınarak ilkokullarda aynı sınıfta
ders okutan diğer öğretmenlerin de görüşleri alınarak sınıf öğretmeni, ortaokul
ve imam-hatip ortaokullarında ise şubede ders okutan öğretmenler tarafından
değerlendirilir. Bu değerlendirmede EK-6/3-A’da verilen ölçütler ve ölçek
kullanılır.
(Değişik: 21/07/2012
- 28360 RG) Öğrenci davranışları ilkokullarda "(1) Geliştirilmeli",
"(2) İyi", "(3) Çok iyi"; ortaokul ve imam-hatip
ortaokullarında ise "(1) Yetersiz", "(2) Geliştirilmeli",
"(3) Orta", "(4) İyi", "(5) Çok iyi" şeklinde
değerlendirilir.
Davranış ölçütlerine
göre öğretmenler tarafından verilen notlar, e-okul sistemine aktarılır.
Davranış notu ve puanı hesaplamaları bu sistemde yapılır.
(Değişik: 21/07/2012
- 28360 RG) Ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında tüm dersler için, ders
okutan öğretmenlerin her bir ölçüte vermiş oldukları notların aritmetik
ortalaması alınarak öğrencinin o ölçüte ait dönem notu elde edilir. Her bir
ölçütün iki döneme ait notlarının aritmetik ortalaması alınarak ölçütün yılsonu
davranış notu bulunur. Tüm ölçütlerin yılsonu notlarının aritmetik ortalaması
alınarak davranış notu; davranış notu 20 (yirmi) ile çarpılarak davranış puanı
bulunur. Dönem notu ve davranış notu belirlenirken bölme işlemi virgülden sonra
(Değişik: 07/09 2013 – 28758 RG) dört basamak yürütülür.
1 ve 2 nci döneme ait
öğrenci davranışlarını değerlendirme sonuçları EK- 6/3-B'ye işlenir, sonuçlar
e-okul sistemine girilerek sistemden çıktısı alınan çizelge, öğretmen
tarafından dönem sona ermeden 5 (beş) gün önce okul yönetimine teslim edilir.
(Değişik: 21/07/2012 - 28360 RG)İlkokullarda davranış ölçütlerine göre öğrencilerin gelişim düzeyleri; ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında ise davranış ölçütleri, ölçütlerin dönem notları ile davranış notu ve davranış puanı öğrenci karnelerinde belirtilir. e-Okul sisteminde davranış ölçütlerinin dönem notu ve yılsonu notu hesaplanırken kesirli sayılar tama dönüştürülmez. Ölçütlerin dönem notları karneye yazılırken yarım ve yarımdan büyük kesirler bir üst tam nota çevrilir.
Öğrencilerin
davranışları;
a) Okul kültürüne
uyum,
b) Öz bakım,
c) Kendini tanıma,
ç) İletişim ve sosyal
etkileşim,
d) Ortak değerlere
uyma,
e) Çözüm odaklı olma,
f) Sosyal
faaliyetlere katılım,
g) Takım çalışması ve
sorumluluk,
ğ) Verimli çalışma,
h) Çevreye
duyarlılık ölçütlerine göre
değerlendirilir.
Öğretmenler,
öğrencilerin davranışlarını belirlenen ölçütlere ait açıklamaları da dikkate
alarak gözlem yoluyla değerlendirir (Ek-6/3-A). Öğrencilerin davranış
ölçütlerine ait değerlendirme sonuçları çizelgeye işlenir ve onaylanır
(Ek-6/3-B).
(Değişik: 21/07/2012
- 28360 RG)Okul yönetimince, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında
öğrencilerin davranış ölçütlerine ait dönem notu, yılsonu notu ile davranış
notu ve davranış puanlarının işlendiği çizelgenin, e-okul sisteminden çıktısı
alınır, ders öğretmenlerine imzalatılarak saklanır.
Öğrenci Başarısının
Değerlendirilmesi
Madde 47 — (Değişik:
24.12.2008/27090 RG) İlköğretimde öğrenci, kendi yaş grubu içinde bir bütün
olarak yetiştirilir ve değerlendirilir. İlköğretim, öğrencilerin derslerdeki
başarısızlığına bakılarak elenecekleri bir dönem değil, öğretim programlarında
öngörülen derslerin ve sosyal etkinlik çalışmalarının ortak katkısıyla ilgi ve
yeteneği ölçüsünde yetiştirilecekleri bir dönem olarak değerlendirilir.
Buna göre;
a) Öğrencinin ders
yılındaki başarısı, tüm dersler ile sosyal etkinlik çalışmalarındaki durumu,
sınavlar, projeler, performans görevleri, ders ve etkinliklere katılım ve
Türkçe'yi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi ile öğrencilerden ulaşmaları
beklenen kazanımlar dikkate alınarak değerlendirilir ve başarılı öğrenciler
doğrudan bir üst sınıfa geçirilir.
b)(Değişik:
21/07/2012 - 28360 RG) Sınıf seviyesine göre yeterli başarıyı
gösteremeyen öğrenciler için sınıf veya alan öğretmenleri, varsa okul rehber
öğretmeni, okul yönetimi ve velilerle birlikte öğrenci, okul ve çevrenin
durumuna göre alınacak tedbirler belirlenir. Gerektiğinde il eğitim
denetmenlerinin rehberliğinden de yararlanılarak kararlaştırılan önlemler
uygulanır ve uygulama sonuçları ile ilgili rapor düzenlenir.
c)(Değişik:
21/07/2012 - 28360 RG) İlkokullarda öğrencilere sınıf tekrarı
yaptırılmaz. Ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında alınan bütün önlemlere
rağmen bir üst sınıfı başarmada güçlüklerle karşılaşabilecek öğrencilerin sınıf
geçmesi veya sınıf tekrarına ikinci dönemin son haftasında şube öğretmenler
kurulunda karar verilir. Alınan gerekçeli karar, bu Yönetmeliğin ekinde yer
alan Ders Yılı Sonu Şube Öğretmenler Kurulu Öğrenci Kişisel Değerlendirme
Tutanağı (EK-9)’a yazılarak e-okul sisteminin ilgili bölümüne işlenir.
Tutanağın bir örneği ders yılı sonu şube öğretmenler kurulu karar dosyasında
saklanır. Ayrıca veli de bilgilendirilir. Bu kararda, oyların eşitliği hâlinde
başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
ç) Kurul kararıyla
sınıf geçen öğrencilerin notları değiştirilmez. Okul kayıtlarına, "Şube
Öğretmenler Kurulu Kararıyla Geçti" veya "Sınıf Tekrarına Karar
Verildi" ibaresi yazılır. Bu durum öğrencinin karnesinde de belirtilir.
d) (Değişik:
21/07/2012 - 28360 RG - Yürürlükten kaldırılmıştır)
e) Kaynaştırma ve
özel eğitim sınıflarında eğitimlerine devam eden öğrencilere,
başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz. Bu öğrencilerin
başarısının tespiti, 31/5/2006 tarihli ve 26184 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği hükümlerine göre yapılır.
Şube Öğretmenler
Kurulu
Madde 96 — (Değişik: 21/07/2012 - 28360
RG) Şube öğretmenler kurulu, ilkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip
ortaokullarında aynı şubede ders okutan öğretmenler ile okul rehber
öğretmeninden oluşur. Kurula, gerek görülürse öğrenci velileri, sınıfın başkanı
ve öğrencilerce seçilen öğrenci temsilcileri de çağrılabilir.
Şube öğretmenler
kurulu, okul yönetimince yapılacak planlamaya göre birinci (Değişik ibare:
20.8.2007/26619 RG) dönemin ikinci ayında, ikinci yarıyılın birinci veya ikinci
haftasında ve yıl sonunda okul müdürü ya da görevlendireceği müdür yardımcısı
veya şube rehber öğretmeninin başkanlığında toplanır. Ayrıca, gerektiğinde şube
rehber öğretmeni veya okul rehber öğretmeninin önerisinin okul yönetimince
uygun görülmesi hâlinde de toplanabilir.
Şube öğretmenler
kurulunda; şubedeki öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkilerin
yanı sıra bu Yönetmeliğin 47 nci maddesi hükmünce başarıları ile ailenin
ekonomik durumu değerlendirilerek alınacak önlemler görüşülür ve alınan genel
karar, uygulanmak üzere şube öğretmenler kurulu karar defterine yazılır.
3- I. Dönemin genel değerlendirilmesi
sonucunda 4/A sınıfında 19 öğrenci bulunduğu, bu öğrencilerin tüm derslerden
başarılı olduğu 4/A Sınıf Öğretmeni Ahmet ÖZBAŞ tarafından dile getirildi. Ancak
Abdurrahman Baki Çetinkaya,Ayşenur Kaymak,Enes Köse, Şevval Kaderli adlı
öğrencilerin İngilizce ve Matematik derslerinde başarılarını arttırmak için ek
çalışmalar yaparak diğer öğrencilerin seviyesine ulaşması gerektiğini belirtti.
Din
Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Burak TETİK, dersinde 4/A sınıfı
öğrencilerinin başarılı olduğunu söyledi.
Sınıf
Öğretmeni Ahmet ÖZBAŞ, öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal
ilişkiler, ekonomik ve başarı durumları ilgili
alınacak önlemler konusunda derslerin öğrenci
merkezli işlenmesi, ders konularını işlerken öğrencilerin günlük
hayatları ile yakından bağ kurulması, okulun ve çevrenin imkanları dahilinde
konularda yeri geldiğince gezi gözlem yapılması, öğrencilerin güzel ve kuralına
uygun okumaya ve yazı yazmaya
özendirilmesi, öğrencilerin okula aç gönderilmemesi konusunda velilerle
her fırsatta işbirliği yapılması ve
derslere karşı isteksiz öğrencilerin velileriyle görüşülmesi ve
yüreklendirilmesi gerektiğini belirtti.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Burak TETİK,
öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkiler, ekonomik ve başarı
durumları ilgili alınacak önlemler
konusunda öğrencilerin elbise, beden ve tırnak
temizliğine dikkat edilmesi, ekonomik yetersizlikleri olan öğrencileri tespit
ederek imkanlar ölçüsünde onlara yardımcı olunması, spor yapmaya özendirilmesi
ve öğrenciye sık sık görevler verilmesi gerektiğini belirtti.
Müdür Yardımcısı Fatih Mehmet ÖZDER,
öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkiler, ekonomik ve başarı
durumları ilgili alınacak önlemler
konusunda yaşadığı yeri temiz tutma bilincini öğrencilere kazandırılmasına özen
gösterilmesi, ders çalışma yöntemleri hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve
bu yöntemleri uygulamaları konusunda takip edileceklerinin belirtilmesi
gerektiğini belirtti.
No
|
Adı Soyadı
|
Öğrencilerin Kişisel Başarı Açısından
Değerlendirilmesi
|
11
|
ABDULLAH
ÇOMUK
|
Sağlık ve
beslenme problemi yok. Ekonomik durumu orta. Başarılı bir öğrenci.
Planlı ve düzenli çalışıyor.
Arkadaşlarıyla uyumu iyi Aktif, konuşkan, sorumluluk alabilen birisidir..
|
47
|
ŞEVVAL
KADERLİ
|
İyi huylu,
hırslı, sorumluluk alabilen birisidir. Sağlık ve beslenme problemi yok.
|
89
|
MUZAFFER
TEKİN
|
Gayretli,saygılı,neşeli,özgüveniyüksek,paylaşmayı,seven,çalışkan,düzenli,temiz,arkadaşları
tarafından sevilen,nazik,yardımsever,isteklerini ifade edebilen başarılı
,örnekve Liderlik özelliği olan bir öğrencidir. Sağlık ve beslenme
problemi yok.
|
106
|
CEYDA
AKGÜMÜŞ
|
İyi huylu,
hırslı, sorumluluk alabilen birisidir. Sağlık ve beslenme problemi yok.
|
165
|
MUKADDES
SEVEN
|
Gayretli,saygılı,neşeli,özgüveniyüksek,paylaşmayı,seven,çalışkan,düzenli,temiz,arkadaşları
tarafından sevilen,nazik,yardımsever,isteklerini ifade edebilen başarılı
,örnekve Liderlik özelliği olan bir öğrencidir. Sağlık ve beslenme
problemi yok.
|
196
|
RAMAZAN
TABAK
|
İyi huylu,
hırslı, sorumluluk alabilen birisidir. Sağlık ve beslenme problemi yok.
|
246
|
ENES KÖSE
|
Dağınık,
dikkatsiz olup, sakin, sorumluluk sahibidir. Sağlık ve beslenme problemi yok.
|
248
|
AYŞE SEVEN
|
Gayretli,saygılı,neşeli,özgüveniyüksek,paylaşmayı,seven,çalışkan,düzenli,temiz,arkadaşları
tarafından sevilen,nazik,yardımsever,isteklerini ifade edebilen başarılı
,örnekve Liderlik özelliği olan bir öğrencidir. Sağlık ve beslenme
problemi yok.
|
260
|
OĞUZHAN
SEVİM
|
Gayretli,saygılı,neşeli,özgüveniyüksek,paylaşmayı,seven,çalışkan,düzenli,temiz,arkadaşları
tarafından sevilen,nazik,yardımsever,isteklerini ifade edebilen başarılı
,örnekve Liderlik özelliği olan bir öğrencidir. Sağlık ve beslenme
problemi yok.
|
265
|
ELEM NUR
DAĞISTAN
|
Gayretli,saygılı,neşeli,özgüveniyüksek,paylaşmayı,seven,çalışkan,düzenli,temiz,arkadaşları
tarafından sevilen,nazik,yardımsever,isteklerini ifade edebilen başarılı
,örnekve Liderlik özelliği olan bir öğrencidir. Sağlık ve beslenme
problemi yok.
|
266
|
İ. ETHEM
BAL
|
Gayretli,saygılı,neşeli,özgüveniyüksek,paylaşmayı,seven,çalışkan,düzenli,temiz,arkadaşları
tarafından sevilen,nazik,yardımsever,isteklerini ifade edebilen başarılı
,örnekve Liderlik özelliği olan bir öğrencidir. Sağlık ve beslenme
problemi yok.
|
267
|
ESAT GEDİK
|
Aktif, konuşkan, sorumluluk alabilen birisidir.
Sağlık ve beslenme problemi yok. Ekonomik durumu orta. Başarılı bir öğrenci. Planlı ve düzenli
çalışıyor. Arkadaşlarıyla uyumu
iyi.
|
268
|
HASİBE
SEVİLMİŞ
|
Gayretli,saygılı,neşeli,özgüveniyüksek,paylaşmayı,seven,çalışkan,düzenli,temiz,arkadaşları
tarafından sevilen,nazik,yardımsever,isteklerini ifade edebilen başarılı
,örnekve Liderlik özelliği olan bir öğrencidir. Sağlık ve beslenme
problemi yok.
|
270
|
A. BAKİ
CETINKAYA
|
Dağınık,
dikkatsiz olup sakindir ama sorumluluk sahibi değildir. Sağlık ve beslenme
problemi yok.
|
273
|
KADRİYE
YÜCEL
|
Aktif, konuşkan, sorumluluk alabilen birisidir.
Derse karşı ilgisi var. Sağlık ve beslenme problemi yok. Başarılı bir öğrenci.
|
287
|
BERAT
DAŞER
|
Gayretli,saygılı,neşeli,özgüveniyüksek,paylaşmayı,seven,çalışkan,düzenli,temiz,arkadaşları
tarafından sevilen,nazik,yardımsever,isteklerini ifade edebilen başarılı
,örnekve Liderlik özelliği olan bir öğrencidir. Sağlık ve beslenme
problemi yok.
|
290
|
REYYAN
KAYAR
|
Gayretli,saygılı,neşeli,özgüveniyüksek,paylaşmayı,seven,çalışkan,düzenli,temiz,arkadaşları
tarafından sevilen,nazik,yardımsever,isteklerini ifade edebilen başarılı
,örnekve Liderlik özelliği olan bir öğrencidir. Sağlık ve beslenme
problemi yok.
|
291
|
AYŞENUR
KAYMAK
|
Dikkatsiz
olup titiz, sakin ve sorumluluk sahibidir. Derse karşı ilgisi var. Sağlık ve
beslenme problemi yok.
|
292
|
VEYSEL
ÖZER
|
İyi huylu,
hırslı, sorumluluk alabilen birisidir. Derse karşı ilgisi var.
Sağlık ve beslenme problemi yok. Başarılı bir öğrenci.
|
4- Müdür Yardımcısı Fatih Mehmet ÖZDER, eğitimde okula devam etmenin çok önemli olduğunu belirtti. Ayrıca okula gelmeyen öğrencinin velisiyle görüşülmesi ve çeşitli nedenlerle gelemeyen öğrencilerin velileri tarafından okul idaresine ve sınıf öğretmenine haber verilmesi konusunda bilgilendirilmesi gerektiğini belirtti. Sınıf Öğretmeni Ahmet ÖZBAŞ devamsızlık konusunda bir sorun yaşanmadığını, kötü hava şartları ve hastalık nedeniyle gelemeyen öğrencilerin velileri tarafından okul idaresine ve kendisine haber verildiğini belirtti.
5- Müdür Yardımcısı Fatih Mehmet ÖZDER, okulumuzun fiziki imkanlarının iyi olduğunu varsa
eksikliklerin idareye yazılı olarak iletilmesi halinde eksiklerin
tamamlanmasına çalışacağını ve derslerin daha iyi anlaşılabilmesi için okuldaki
araç ve gereçler sonuna kadar kullanılması gerektiğini belirtti.
6- Sınıf
Öğretmeni Ahmet ÖZBAŞ, başarıyı arttırmak için derslerin
öğrenci merkezli işlenmesi,velilerle sürekli işbirliği içinde olunması,
sınıf seviyesinin altındaki ve üstündeki öğrencilere ek ödevler verilmesi,
kendileri ve velileriyle görüşülmesi, ödül ve pekiştireçten yararlanılması,
öğrencilerin etkinliklere karşı ilgisinin takip edilmesi, ilgilerini çekici ek
etkinliklerin verilmesi, daha fazla söz verilmesi ve uygun zamanlarda birebir
eğitim verilmesi gerektiğini belirtti.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Burak TETİK, öğrencilere kitap okumayı
sevdirmek için gayret gösterilmesi, öğrenci gelişimlerinin takip edilmesi, başarılı
öğrencilerin çeşitli fırsatlarla ödüllendirilmesi ve hoşgörüye dayalı bir ortam
oluşturulması, velilerle diyalogu arttırmak amacıyla hasta, düğün ve ölüm
ziyareti yapılması, ödevlerin zamanında kontrol edilmesi, istenen çalışmaların
net olarak anlatılması ve ödev yapmaya teşvik edici davranışların sergilenmesi
gerektiğini belirtti.
Müdür
Yardımcısı Fatih Mehmet ÖZDER, öğrencilerin başarı yüzdelerinin arttırılması
için öğrencilerle birebir ilgilenilmesi, anlaşılmayan konuları ve eksik
bilgileri gidermeye yönelik çalışmalar yapılması ve bu sınıfta derse giren
öğretmenlerin sürekli işbirliği içerisinde bulunması gerektiğini belirtti.
7- Müdür Yardımcısı Fatih Mehmet ÖZDER,
sağlıklı, başarılı bir dönem
geçirilmesi dileğiyle toplantıya
son verdi.
Ahmet ÖZBAŞ Burak TETİK Fatih Mehmet ÖZDER
4-A Sınıf öğretmeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Müdür Yardımcısı
S. Sırrı DEMİREL
Okul Müdürü
ALINAN KARARLAR
1- Öğrencilerin kişilik, beslenme,
sağlık, sosyal ilişkiler, ekonomik ve başarı durumları ilgili alınacak önlemler konusunda derslerin öğrenci merkezli işlenmesi, ders
konularını işlerken öğrencilerin günlük hayatları ile yakından bağ kurulması,
okulun ve çevrenin imkanları dahilinde konularda yeri geldiğince gezi gözlem
yapılması, öğrencilerin güzel ve kuralına uygun okumaya ve yazı yazmaya özendirilmesi, öğrencilerin
elbise, beden ve tırnak temizliğine dikkat edilmesi, ekonomik yetersizlikleri
olan öğrencileri tespit ederek imkanlar ölçüsünde onlara yardımcı olunması,
spor yapmaya özendirilmesi, öğrenciye sık sık görevler verilmesi, öğrencilerin
okula aç gönderilmemesi konusunda velilerle her fırsatta işbirliği yapılması, derslere
karşı isteksiz öğrencilerin velileriyle görüşülmesi ve yüreklendirilmesi,yaşadığı
yeri temiz tutma bilincini öğrencilere kazandırılmasına özen gösterilmesi, ders
çalışma yöntemleri hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve bu yöntemleri
uygulamaları konusunda takip edileceklerinin belirtilmesi,
2- Okula gelmeyen öğrencinin velisiyle görüşülmesi, çeşitli nedenlerle gelemeyen öğrencilerin velileri tarafından okul idaresine
ve sınıf öğretmenine haber verilmesi konusunda bilgilendirilmesi,
3- Derslerin daha iyi anlaşılabilmesi için okuldaki araç ve
gereçler sonuna kadar kullanılması
4- Başarıyı arttırmak için derslerin öğrenci
merkezli işlenmesi,velilerle sürekli işbirliği içinde olunması, sınıf
seviyesinin altındaki ve üstündeki öğrencilere ek ödevler verilmesi, kendileri
ve velileriyle görüşülmesi, ödül ve pekiştireçten yararlanılması, öğrencilerin
etkinliklere karşı ilgisinin takip edilmesi, ilgilerini çekici ek etkinliklerin
verilmesi, daha fazla söz verilmesi ve uygun zamanlarda birebir eğitim
verilmesi, öğrencilere kitap okumayı sevdirmek için gayret gösterilmesi,
öğrenci gelişimlerinin takip edilmesi, başarılı öğrencilerin çeşitli
fırsatlarla ödüllendirilmesi, hoşgörüye dayalı bir ortam oluşturulması,
velilerle diyalogu arttırmak amacıyla hasta, düğün ve ölüm ziyareti yapılması,
ödevlerin zamanında kontrol edilmesi, istenen çalışmaların net olarak
anlatılması ve ödev yapmaya teşvik edici
davranışların sergilenmesi, öğrencilerle
birebir ilgilenilmesi, anlaşılmayan konuları ve eksik bilgileri gidermeye
yönelik çalışmalar yapılması ve bu sınıfta derse giren öğretmenlerin sürekli
işbirliği içerisinde bulunması
Ahmet ÖZBAŞ Burak TETİK Fatih
Mehmet ÖZDER
4-A Sınıf öğretmeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Müdür Yardımcısı
S. Sırrı DEMİREL
Okul Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder