9 Şubat 2022 Çarşamba

"CREATIVE STEAM ACTIVITIES" PROJECT

  "CREATIVE STEAM ACTIVITIES" PROJECT

About the Project:

In the project, we will enable students to carry out STEAM education approach activities at school and at home by using their creativity and to raise awareness about this education program. We will associate different disciplines with each other by using technology effectively.

 

Goals:

1. To adopt an educational approach that requires using the fields of Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics together,

2. To use cooperation, communication, research in STEAM activities,

3. Developing problem solving, critical thinking and creativity skills,

4. To participate in studies that will link different disciplines with each other,

5. To provide students with the opportunity to express themselves, to gain self-confidence,

6. To be able to use technology effectively and consciously,

7. To be able to develop forward thinking skills

8. To progress in cognitive and affective areas,

9. Using the learning-by-doing approach in the project,

10. To contribute to school-family cooperation,

11. To make educational environments in schools functional like skill workshops

12. Sharing the works we have implemented within the project, photographs and video footage on the project page,

13. We aimed to conduct STEAM training activities between countries.


(YARATICI STEAM AKTİVİTELERİ PROJESİ

Proje hakkında

Projede STEAM eğitim yaklaşımı etkinliklerini okulda, evde öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanarak yapmalarını ve bu eğitim programı hakkında farkındalık oluşturmayı sağlayacağız. Farklı disiplinleri, teknolojiyi de etkin kullanarak birbiriyle ilişkilendireceğiz.

Hedefler

1.       Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik alanlarını birlikte kullanmayı gerektiren bir eğitim anlayışını benimsemeyi,

2.       İşbirliği, iletişim, araştırmayı STEAM etkinliklerinde kullanmayı,

3.       Problem çözme, kritik düşünme ve yaratıcılık becerilerini geliştirmeyi,

4.       Farklı disiplinleri birbirleriyle ilişkilendirecek çalışmalara katılmayı,

5.       Öğrencilere kendini ifade edebilme fırsatı sunmayı, onlara özgüven kazandırmayı,

6.       Teknolojiyi etkin ve bilinçli kullanabilmeyi,

7.       İleri düşünme becerisi oluşturabilmeyi

8.       Bilişsel ve duyuşsal alanlarda ilerlemeyi,

9.       Yaparak yaşayarak öğrenme yaklaşımını projede kullanmayı,

10.   Okul-aile işbirliğine katkı vermeyi,

11.   Okullardaki eğitim ortamlarını beceri atölyeleri gibi işlevsel hale getirmeyi

12.   Proje içi uyguladığımız çalışmaları, fotoğraf ve video görüntüleri proje sayfasında paylaşmayı,

13.   Ülkeler arası STEAM eğitim çalışmaları yapmayı hedefledik.)

                        

                Ahmet Özbaş                                                 Tatjana Nuhaj

             Project Founder                                             Project Founder 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder